Apa Guna Mata, Telinga, Mulut dan Hidung?


بسم الله الرحمن الرحيم


Assalamualaikum sahabat yang hebat sekalian ! =)



Apa khabar korang semua? Ouh. Rindu asu tak? Hehe. Setelah seminggu asu menghilangkan diri, bukan sebab merajuk lah. Asu pergi berjalan-jalan sebenarnya. Maklum lah, cuti sekolah kan? Hehe.
Tapi, ape nak risau, Cik Anne kan ada untuk mengisi masa korang dengan kisah2nya? Kan? Syukran jazilan Anne.




Hari ni, asu tak berapa nak tenang emosinya.









Entah lah. Semenjak dua ni, asu telah dilanda satu masalah yang sukar untuk dijangkakan. Asu tersepit untuk membuat keputusan. Tapi, syukur alhamdulillah, asu masih lagi dikurniakan dengan sebuah keluarga yang memahami dan supportive. Mereka selalu memberikan buah fikiran yang bernas untuk memudahkan asu membuat pilihan. Tak lupa juga sahabat-sahabat yang sentiasa ada untuk asu meluahkan rasa resah gelisah ini. Syukran jazilan sahabat.




Tapi, tak cukup dengan itu. Asu ada Allah. Allah yang Maha Besar lagi Maha Penyayang. Mak pun dah nasihat kat asu supaya buat solat istikharah dalam membuat pilihan yang bakal menentukan masa depan asu ni. Ini kerana, pilihan yang asu bakal buat ni, bukan semata2 kerana asu dan masa depan asu, tetapi akan melibatkan keluarga asu dan pihak keluarga di sana. Semoga Allah kurniakan yang terbaik untuk asu.





Hehe. 
Hambek kau ! Betapa panjangnya intro asu. Tu lah, kan dah kata, asu tak berapa nak betul semenjak dua ni. Asek keliru je.




Sebenarnya, asu nak kongsikan dengan sahabat-sahabat semua, sebuah lagu ni. Tak tahulah bagi korang, tapi asu suka lagu ni sebab lirik lagunya.




Hope korang dapat enjoy dan menghayati betul2 apa yang terkandung dalam lirik lagu ni. Ok?




Astrid ft Dedi Irawan - Semua Karena Allah






Apa guna semuanya kalau bukan kerana untuk mendapatkan keredhaan Allah. Kan?Ouh, sebelum asu terlupa. Jangan menilai lagu ni dari segi pemakaian si penyanyi ok. Baik korang dengar je, tak payah tengok videonya. Sebab takut nanti akan timbul perasaan nak memaki dalam hati bila tengok penyanyi tak tutup aurat tapi lagunya berkenaan Allah. Ok. Itu je nak pesan.







From author :

Hidup ini kerana Allah. Kalau terasa nak melanggar larangan-Nya, sila lah berhijrah ke planet lain, malah dunia lain, yang tidak ada oksigen free dari Allah. Ok? Ada brann? 

10 00 orang doakan Cik Ummi kahwin cepat !:

diana said...

biasa la tu..
ada masa kita seronok..
ada masa tak seronok..kan??
yang penting sokongon keluarga tu perlu..
pandai kawal perasaan dan jangan sampai mempengaruhi perasaan orang sekeliling..

Cik Ummi said...

@diana

yeah.
btul tu diana.
thanks for your opinion..

aizamia3 said...

bila kita yakin dengan keputusan yang kita pilih, insyaAllah jalan kita dipermudahkanNYA..

Cik Ummi said...

@aizamia3

insyaAllah..
smoga pilihan yang dah dibuat tu dapat keredaan dari-Nya jugak..kan? :)

Mr Iqbal Abdullah said...

baru je terdetik kat hati nk komen video klip tu...

AzelahSaupi said...

mate hidung telinga digunakan untuk bergonjeng2 . har har har

Cik Ummi said...

@Mr Iqbal Abdullah

baru nak komen benda yg asu mention tu ker ix? :P
hehehe
i'm a mind reader.. haha

Cik Ummi said...

@AzelahSaupi

pop yeyeh btul la budak ni ~,~"
hahaha

pha is said...

semoga dipermudahkanNya atas segala urusan...

yup. kita hidup kerana Allah.. seperti dalam doa iftitah yg dibaca setiap hari, "sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku, dan matiku, hanyalah untuk Allah, tuhan sarwa sekelian alam".

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
This Blog Is Created Since April 2012 By Cik Ummi (The Former Owner Of www.scc.com ) | Copyrights Reserved