Selangkah Ke Arah Baitul Muslim







Bismillah , Assalamualaikum , Hai semua ! =)




Credit to naolito.com for this cute picture .. hehe



























Fuhhh,, sejak kebelakangan ni, aku tak menyempat jek nak share kan sesuatu kat sini. Kalau menyinggah pun, setakat tengok stats ngan komen-komen yang ada je. Untuk menaip panjang, masyaAllah, memang tak ada masa. Maklum lah, final exam dah nak dekat pun. Just in two months time jek. 






Walaupun sibuk mengejar ilmu untuk mencapai matlamat cita-cita duniawi, aku tak lepaskan peluang untuk menggarap ilmu yang baru bagi aku iaitu ilmu alam rumahtangga yang sangat menarik ni. Haha. Jangan salah sangka pulak ye, setakat nak tuntut ilmu pengetahuan je, bukannye ada maksud yang tersembunyi pun. Pffttt








Okay.
Jumaat malam aritu aku pergi dengar ceramah "Manisnya Kahwin Muda" yang disampaikan oleh Ustaz Ahmad Dusuki dan Hilal Asyraf yang bertempat di Dewan Tun Syed Putra, USM Pulau Pinang. Hari Sabtu (7.30 pagi - 5.00 petang) dan Ahad (8.00 pagi - 2.30 petang) pulak, aku pergi Kursus Pra-perkahwinan kat dewan kuliah, PMC (Penang Medical School). Bayaran untuk kursus tu, hanya RM45. Ok lah kan kalau nak bandingkan dengan amek kat luar?





Buku kursus kawen tu. Hehe. Macam-macam ada. =)





Actually just nak cakap aku dah ada sijil kursus kawen. Hehe. So, anytime jek dah boleh buat saringan thalassemia, HIV/AIDS, dan bla bla bla lain. Pastu tunang.. pastu dah boleh bina Baitul Muslim (rumahtangga orang muslim). Yay ! Aku rasa macam tak caya je bahawa aku kini dah selangkah ke arah nak bina sebuah masjid indah. Haha. Dah besar dah aku ni rupanya =')







My sijil kursus pra-perkahwinan. =')




From author :

Belum ada mood nak kongsikan apa yang aku dah dengar dalam ceramah 'Manisnya Kahwin Muda' dan kursus tu. Siyesly.  Bukan kedekut ilmu, tapi aku nak kena backup balik masa yang aku dah gunakan untuk tu semua dengan STUDY ! Yarghhhh >__< . Maybe next time?


1 00 orang doakan Cik Ummi kahwin cepat !:

Unknown said...

eyqa un harap dapat dengar ceramah too jugak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
This Blog Is Created Since April 2012 By Cik Ummi (The Former Owner Of www.scc.com ) | Copyrights Reserved