Hasif, Jangan Buat Asu Menangis Lagi...






Bismillah , Assalamualaikum , Selamat Hari Raya Aidiladha semua ! =)








Uhhu.. Takbir raya bergema, sedih bila terkenangkan mereka yang jauh di mata ni ='(







Beraya jauh dari keluarga memang suatu saat yang sangat memilukan. Dengar takbir raya, lagi kuat rasa sedihnya. Sape yang tak sedih kan kalau kena beraya jauh dari keluarga? Tapi, aku masih dapat mempertahankan air mata ni daripada mengalir.












Pertama kali, aku beraya kat tempat orang. Okkay fine, walaupun dalam Malaysia je, kat Kepala Batas, aku tak balik minggu raya haji ni. Sebab apa? Hurm.. mungkin sebab aku lebih prefer menantikan Along datang melawat aku dan pergi shopping barang study sama2 dengan budak2 kecik kesayangan aku semua tuh =)








Yeah, there are my sweethearts !


OOOpppsss ! Si kecik Hasif ni mane boleh tertinggal ~ He is my sweetheart too !






Heee... tak sabarnya nak jumpa anak sedara aku yang kecik tu ! Wah, mesti dah makin tombam dah. Semalam along cakap, mungkin along akan sampai sini malam nanti. Ok, tunggu je lah. But then, pagi tadi along call and obviously, that was a bad news for me.



















So, when my sister call, the first thing that break my heart into pieces was, 







"Maaf adik, Along tak dapat nak datang sana."













Aku terdiam.












Pastu, Along cakap, bukan along sengaja tak nak datang jenguk aku tapi keadaan anaknya (Hasif : my youngest beloved nephew) yang tak mengizinkan. Doktor cakap, ada jangkitan kuman kat paru-paru dia dan terpaksa dimasukkan kat hospital Seremban. Tapi, tak surelah sama ada along nak bawak Hasif ke hospital Melaka atau tak. Dah 6 hari Hasif makan ubat antibiotic tapi masih tak elok-elok. Dia asik menangis dengan teruk hingga suaranya hampir takde. 








I don't him to cry.. I want him to laugh.. Just like this pic =/





Untuk kali ni, aku gagal mempertahankan air mata aku. Bukan sedih sangat sebab tak dapat bershopping dengan kak long, tapi aku sedih dengar berita pasal Hasif. Lebih-lebih lagi bila aku terdengar Along menangis, lagi lah laju je air mata ni jatuh. 














Hasif,

Asu rindu Hasif..
Asu rindu nak dukung Hasif..
Asu rindu nak cubit pipi Hasif..
Asu rindu nak tidurkan Hasif, nak mandikan and pakaikan baju Hasif, tukar pampers Hasif..
Asu rindu lah nak dengar Hasif gelak..
Asu rindu lah nak dengar bunyi bising2 Hasif tu.. 

Asu rindu nak tengok Hasif hisap jari.. sama macam asu kecik2 dulu
Asu rindu nak panggil Hasif ni 'adik'..
Asu takde adik, sebab tu asu sayang sangat kat semua anak-anak sedara asu ni..
Asu sayang sangat Hasif sebab Hasif baby yang baik and mata bulat !
Semua pun asu sayang sebenarnya.
Hifzhan, Hani, Huda dan jugak Hasif.
Walaupun abang dan kakak-kakak Hasif tu nakal,
Tapi you all are my heart. My sweethearts !

Hasif,
Cepat-cepatlah sembuh..
Jangan sakit lama-lama sangat..
Kesian kat Ayah, Ibu, Atuk ngan Nenek Hasif tu..
Semua risaukan Hasif..
Asu yang duduk paling jauh ni, lagilah risaukan Hasif..


Hasif,
Kuatkan diri, jangan sakit-sakit sangat..
Jangan buat asu nangis lagi ...
Asu sayang dan rindu Hasif ='(









I miss to hold this little fella in my hand...! ='(








So, kawan-kawan, doakan anak sedara aku ni baik-baik saje ea?
He can be cured but it takes time. 
I'm so worried because little Huda is also going to sick.
Oh, poor little sweethearts ='(













From author :

Although I'm always have a fight and arguments with my little sweethearts , that doesn't mean I hate them. No, I LOVE THEM very much. I just don't want to lose them. Never ever !




4 00 orang doakan Cik Ummi kahwin cepat !:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
This Blog Is Created Since April 2012 By Cik Ummi (The Former Owner Of www.scc.com ) | Copyrights Reserved