Konvoi Raya Lagi !!! Wee~





Bismillah , Assalamualaikum , Hey Kawan ! =)




[ Peringatan ! Entry ni sangat panjang dan banyak gambar. Harap korang dapat baca dan hayati dengan penuh kesabaran. Sabar itu kan sebahagian daripada iman?Jadi, teruskan scroll ke bawah dengan rileks dan cool ye. Peace ! ]





Girls just want to have some fun !




Hari Raya Keenam
[Special thanks to : Nasrullah, Ilham, Farahin, Amira Rasyeeda, Syamim, Amirah Hafizah, Hamizah, Syafiqah, Syaliana, Sofia, Lina, Dyannah, Najib, Syamim, Azim Telo, Lutfan, Amin, Firdaus, Aisomuddin, Ridzuan, Cikgu Ruzaimah dan Cikgu Fadzli]







Baru selang sehari, dah ada konvoi lagi. Hm, inilah namanya budak-budak nak menikmati cuti raya. Kalau boleh, setiap hari nak beraya dengan kengkawan lama. Dan citer-citer pasal kahwin. (What?? Again???! ~,~". Yeah, again)








Kali ni, Azim Telo yang amek aku kat rumah memandangkan dulu dia pernah tinggal kat taman berdekatan dengan taman aku. Jadi, besar kemungkinan, dia memang tahu jalan ke rumah aku macam mana. Betul tak Azim? Hehe. Terima kasih bro !








1st destination : Rumas Nasrullah




Kali ni, rumah Nas jadi tempat kitorang berkumpul. Kat rumah dia, main menu adalah roti canai. Yang pasti, aku tak makan pape pun kat sini sebab, hm, entahla. Terasa sebu lagi nak makan pagi-pagi. Jadi, aku hanya menjamah air je lah. Itu pun dah rasa macam full. Padahal tak sarapan pun. =P 
Adakah aku sedang ber'crash diet'? Homaiiigaddd ~ Tidak lerr.





Aku cuma rasa seronok tengok orang lain sedap makan. Bila tengok Si Pika makan roti canai dua keping, aku pulak terasa kenyangnya. Yeah, this is the power of bloated you'll got when you watch people eating with all their heart and stomach ! Haha.





Gegurls yang ada. 




2nd destination : Rumah Ilham










Hm. Si Ilham ni baru balik dari Mesir nun jauh di sana tuh. Budak medik. Biase lah kan. Welcome home bro ! Ah, btw, Ilham ni merupakan anak saudara sepupu aku coz mak dia adalah sepupu aku belah abah aku (aku dah tua lah ni ek? Huhu).





Oyeah. Kat rumah Ilham ni barulah aku nak makan. Mee rebus yang sedap ! Yumm ~ Tak caya? Tengok si Yana (my bestie) neyh. Siap makan tisu lagaknya. =P







Oh ya.
Tak sangka pulak adik Ilham ni pandai bagi soalan cepumas yang menggeletek perut untuk aku gelak. Bijak,,bijak ~ Kecik-kecik salu minum Dumex kot?




"Akak, akak suka Abang Ilham eh?"





Hoyeah. Korang tahu apa jawapan aku? Haha. Takpelah, biar aku dengan budak tu je yang tahu. Yang penting BUKAN "IYA" taw !




Kami gegurls yang sporting ~ agaga.



Kami boboys yang sportshoes ~ erkk??




3rd destination : Rumah Cikgu Ruzaimah (Cikgu Geografi time Form 3)




Yesza. Memandangkan rumah cikgu dengan rumah Ilham tadi dekat, jadi, singgah-singgah la kejap ke sini.


She is our teacher yang gojes. Ramai 'hero' dalam family nya yang kiuts belaka !




Klik untuk tumbesaran kalau nak tahu nama gadis2 di atas =)




Oh, kitorang beraya rumah cikgu ni, takde la lama mana. Nak cepat sikit sebab boys nak gi solat jumaat. Kang ade jugak yang tertinggal jemaah ni karang kalau lelambat.




Aku rasa terkedu dan sedih jek bila Yana terpaksa ikut Aiso balik after Aiso dapat message yang menyebabkan dia kena balik. Eh, jangan salah faham ye. Yana ikut Aiso sebab rumah dorang one-way jek. Lagipun, time datang tadi bersama. So, balik same-same lah jugak kan? =') Thanks korang sebab join jugak walaupun sekejap. [ Untuk Na--> Aku bosan taw time kau takde. Sedih jek rase. Huhu. Untuk Aiso--> Thanks bagi tumpang kereta. Selesa sangat ! Rasa nak naik lagi. Hehe]




Aiso dan Yana






Okayyy. Mood menulis dah expired. Korang pun mesti malas nak bace dah kan? Nah, tengok lah gambar dari kamera cikai aku ni sampai lebam. Sorry ye, gambar tak banyak menarik sebab only depend on one source which is MY camera. Gambar-gambar dari camera lain, dorang belum share-share lagi ngan aku. Perghh. Sadis =.=






4th destination : Rumah Farahin




Pika nampak kuih ajee... haha !




Di manakah aku? Hoho




Dodok nak pinjam kereta Dudek??





5th destination : Rumah Amira Rasyeeda







Ada mamat mengekor Syeeda sampai ke rumah 0,0



Dah selamat tidur !



Somebody has extra 'light' and 'nur' lah. Hehe





6th destination : Rumah Syamim




Mamat scary tadi nak merompak kuih raya lagi .. =.=




Amirul amin tengah serius berfikir ~ ahaks !




Oh, fenomena biasa lah ni. Hehe





7th destination : Rumah Amirah Hafizah





Aku pun tataw ape yang dorang skodeng sebenarnye.  =.=




Sofia dan henset memang tak dapat dipisahkan . =P




Miza si calon menantu !






8th destination : Rumah Cikgu Fazdli





Actually, she want to mention Justin Bieber la meyh.. haha




Stairway to heaven? ahaks !




He bought a new motorcyle ! Nak pinjam motor boleh cikgu?? Hehe




9th destination : Rumah Hamizah




Ha ! Ni yang den sodey neyh. Time ni, aku terpaksa balik rumah sebab makcik aku dari Kelantan nak datang. Pastu, dah alang-alang rumah Cikgu dekat ngan rumah aku, balik je lah. Kang kalau dah pegi umah Miza, pastu nak patah balik, kan lagi haru sikit.. Kesian drebo aku nanti. Ahaks !



Final destination : Home sweet home !



Okay. Sampai rumah, aku terus kena tolong mak siapkan apa yang patut. Oh, tak sangka pulak Mak Ilham a.k.a sepupu aku tu datang malam ni jugak. Busy betul aku tak cukup tangan. Haihhh ~ Sibuk dan haru macam ni membuatkan aku rasa macam tak nak lah kawen. Nanti lagi haru kepale aku. Dengan nak urus diri lagi, urus rumah, uruskan makan pakai suami, uruskan anak2.. (erk..anak-anak??? Hahaha !)





Penaja lah sangat kan =.=








Oh ya.
Aku nak mintak maaf lah kalau ada sesapa yang terkena gambar candid kat atas tu. Entry ni hanya untuk hiburan dan kenangan. Time bile lagi aku nak buli-buli korang kan? Nanti dah lama tak jumpa, korang jugak yang rindukan masterpiece aku ni semua... Haha ! Eh, tapi, kan korang memang dah tahu yang aku ni adalah paparazzi yang sangat tak bertauliah dalam kelas kan? Hehe. Sape suro tak nak berjaga-jaga. =P





Oh. Sorry jugak sebab lambat update ! Maaf ye. Stok gambar hanya sikitttt je aku ade. Takde sape yang sudi nak share gambar konvoi tu lagi ='(











From author :
Aku tak tahu, sejak bila aku dah makin malas nak update blog tapi sangat bersemangat buat comic speech bubbles kat gambar2 candid koleksi aku. Haishh. =.=
Eh, takde yang sudi nak jadi bibik untuk blog aku ni ke? Haha !




7 00 orang doakan Cik Ummi kahwin cepat !:

Unknown said...

Hye Ci Ummi... Best Raya u kan..... Enjoy.... ^^

Anonymous said...

ni raya sakan makan ni.....kaw-kaw punyer raya....

Cik Ummi said...
This comment has been removed by the author.
Cik Ummi said...

@jayjayz Mint

Hey Jes..
Yeah.. It was totally awesome =D

Cik Ummi said...

@Ixbarr Abdullah

hahaha
taw xpe..
mase kecik2 dulu pun power jugak gi beraye..
dah tua2 ni,ni la pestaim raye byk umah :)

Cik Ummi said...

@nazirulhazwan~

mmg lah.
nnt dah masuk U, takdenye nak enjoy raye lagi.. haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
This Blog Is Created Since April 2012 By Cik Ummi (The Former Owner Of www.scc.com ) | Copyrights Reserved