Pengalaman Bulan Kedua Di 'Sini'







Bismillah , Assalamualaikum , Hello peeps ! =)




Seperti bulan lepas, aku masih lagi mencari-cari identiti di tempat baru ni. Masih mencari siapa yang harus dibuat kawan dan lawan. Eh tak. Aku nak cari kawan je. Lawan tu tak payah cari pun memang akan ada. Haters always gonna hate right? So, just ignore them.




Aku rasa macam okay lah bulan ni. Ada some improvement sikit dari segi hubungan dengan lecturer. Walaupun bukan semua lecturer kenal nama aku, tapi ada lah jugak yang dah cam muka aku ni. Dan paling terharu, sorang lecturer kelas Engineering Science ni, selalu sangat panggil aku dengan panggilan 'Doctor'. By 'selalu sangat' tu bermaksud setiap kali dia nak mention aku, dia tak panggil nama tapi dia panggil doktor. 

"Doctor okay?" "Amacam doctor?Boleh jawab tak test tadi?" "Apa pendapat doctor?" "Dalam medik pun ada alat yang digunakan untuk kira impulse jantung kan?Apa namanya ya doctor?"  dan lain-lain lagi tak kira dalam kuliah mahupun kelas tutorial.

Sebab apa? Sebab dia dah tahu sejarah education aku dan bagaimana aku boleh end up dengan amek kos ni. 




Pesan beliau:


"Jangan sedih dengan kegagalan lama. Rezeki tu ada dimana-mana. Teruskan berusaha, pasti berjaya"




Dan beliau jugak pernah berkongsi cerita tentang bagaimana abang beliau dahulu yang dah final year student medic, saja berniat untuk gagalkan diri dalam bidang tu sebab tak minat katanya. Final year kot!! Dan sekarang, tanpa penyesalan, abang beliau dah pun amek PhD dan berjaya dalam bidang Engineering yang dia amek tu. See? Kejayaan tu ada dimana-mana. Asalkan ada minat, usaha dan tawakal kepada-Nya.





Mudah-mudahan, kata-kata yang baik daripada orang sekeliling akan menjadi doa agar kali ni aku berjaya dalam bidang ni. Dengan izin Allah.






From author:

Aku bersyukur dengan apa yang ada sekarang. Tak boleh bayangkan bagaimanakah keadaan aku kalau sekarang ni aku belajar kat hospital. Adakah aku akan kuat seperti rakan-rakan seperjuangan yang ada dalam bidang tu semua? Entahlah. Walaupape pun, semoga kejayaan itu menjadi milik kita. Goodluck everyone !


0 00 orang doakan Cik Ummi kahwin cepat !:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
This Blog Is Created Since April 2012 By Cik Ummi (The Former Owner Of www.scc.com ) | Copyrights Reserved